Tegenwoordig is adverteren in kranten en tijdschriften niet meer zo makkelijk. Er zijn zoveel media dat het lastig is om mensen te bereiken met een advertentie. Maar soms kan een goede advertentie echt wat opleveren. Er zijn verschillende dingen die je in gedachten moet houden bij het maken van een advertentie. Hier zijn een aantal tips. Je kunt deze tips niet alleen gebruiken voor kranten en tijdschriften, maar natuurlijk ook voor social media en andere vormen van online marketing. Lees verder!
Herhaling
Een enkele advertentie maakt meestal niet veel verschil. Om je merk echt bekend te maken en herkenbaar te worden, moet je vaker adverteren. Dit maakt deel uit van je algemene marketingstrategie. Denk goed na over welk medium het beste is om jouw doelgroep te bereiken. Wil je je sim only abonnementen verkopen? Dan zijn online medium vaak effectiever dan een vakblad.
Maak het beknopt en duidelijk
In advertenties is eenvoud vaak beter. Probeer niet te veel informatie in één advertentie te stoppen. Een korte en heldere boodschap valt meer op en heeft meer effect. Richt je op het belangrijkste en wees duidelijk in wat je zegt.
Focus op de voordelen
Probeer je ook altijd te focussen op wat jouw product of dienst voor de klant kan betekenen. Mensen zijn meer geïnteresseerd in de voordelen voor hen dan in de technische details van het product. Je moet dus duidelijk zijn en de voordelen goed naar voren laten komen om hun interesse te trekken. In het voorbeeld van de sim only, zou je dus ook het sim only nummerbehoud kunnen benadrukken. Dit is iets wat veel mensen aanspreekt.
Prioriteer belangrijke informatie
Denk ook aan het idee van ‘moet je weten, is leuk om te weten’. Zet de belangrijkste informatie die de klant moet weten altijd voorop. Minder belangrijke dingen kun je op de achtergrond houden of zelfs weglaten. Zo blijft je advertentie duidelijk en effectief.
Ben creatief en val op
Wees origineel en probeer iets bijzonders te doen met je advertentie. Als je iets doet dat opvalt, gaan mensen erover praten en zelfs speciaal naar jouw advertentie zoeken. Gebruik verschillende manieren om aandacht te trekken, zoals je product of dienst extra groot laten zien, één ding in de advertentie uitlichten, of foto’s van mensen gebruiken waar je doelgroep zich in herkent. Het doel is om iets te maken dat mensen opvalt en hun aandacht vasthoudt. Dus, wil jij ook betere teksten schrijven voor je (online) marketingactiviteiten en zo de aandacht van je doelgroep trekken? Verwerkt deze tips in je advertentieteksten en meet de resultaten. Alleen zo kun je erachter komen wat voor impact het heeft gehad!