Skip to content

Hoe kan je een business automatiseren?

2 minuten

Vandaag de dag kunnen steeds meer elementen in een business worden geautomatiseerd zoals het klantbeheer of de marketing. Daarnaast is het ook veel voorkomend om bepaalde zaken zoals de payroll uit te besteden. Dit zorgt er namelijk voor dat er meer tijd overblijft om je op de kerntaken te focussen, en er geen onnodig hoge kostenposten zijn voor zaken die veel efficiënter zouden kunnen. Scherp zijn op de processen die beter en sneller zouden kunnen, kan zeker na een langere tijd een flink verschil maken. Voorbeelden van processen die vaak moeten gebeuren, maar relatief weinig toevoegen zijn factureringen, maar ook de voorraad bijhouden.

Besteed het personeelsbeleid uit

Het personeelsbeleid is een grote en gecompliceerde taak, elk jaar verandert de regelgeving en de grote financiële bedragen over en weer kunnen uitdagend zijn voor een onderneming. Het hebben van een team professionals die zich specialiseert op dit gebied kan tijd en moeite besparen. Organisaties zoals Mettom.nl gaan met veel ervaring en expertise te werk, en door de hoge mate van specialisatie gaat de afhandeling veel sneller dan wanneer er specifiek administratief personeel wordt ingehuurd. Door de grote schaal waarop zulke bedrijven opereren blijven de prijzen competitief en loont het al snel om te kijken naar een derde partij voor de payroll.

Automatiseer simpele processen

Zoals eerder genoemd kunnen op veel voorkomende en repetitieve processen zoals factureren veel automatiseringsprocessen worden losgelaten. Met applicaties zoals Salesforce is het makkelijker om een overzicht van je klanten te hebben en ze automatisch te mailen als er een krediet open staat. Ook kan je bij het toevoegen van een nieuwe klant in het systeem gelijk een welkomst mailtje naar ze sturen. Door het zelf te kunnen opbouwen en kiezen voor zulke processen kan je een prettige ervaring maken voor nieuwe klanten. Wanneer er iets verandert binnen het bedrijf wat je intern, of juist extern naar klanten wil communiceren, kan je er met zulke software makkelijk voor zorgen dat iedereen er op de hoogte wordt gesteld.

Service die meegroeien met het bedrijf

Wat een cruciale bijkomstigheid is van het gebruikmaken van uitbestedingen en management software is dat ze gemakkelijk meegroeien met de schaal van je bedrijf. Als je de hulp eenmaal hebt geaccepteerd is elke extra klant of personeelslid erbij relatief minder werk dan de vorige. Echter werkt het ook niet alleen met opschalen, maar ook met het naar beneden schalen, als je dan zelf een grote administratie in dienst hebt kan het lastig worden om voor iedereen genoeg te doen hebben. Met externe hulp heb je hier geen last van.

Back To Top