Startup Branding – Een goed begin is het halve merk

Genomineerd voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017

Startups zijn hot en ook Nederland koestert deze vernieuwende bedrijven in de hoop dat ze uitgroeien tot duurzaam succesvolle ondernemingen. De grote uitdaging bestaat er uit om van meer startups daadwerkelijke sterren te maken.

Branding vervult hierbij een belangrijke rol omdat het kan helpen een jonge onderneming bekendheid en betekenis te geven. Startup branding draait vooral om ‘becoming’.

Story Brand – Hoe een heldere boodschap je bedrijf laat groeien

Nederlandse versie met medewerking van Daan Schmidt

Veel bedrijven verspillen jaarlijks kostbare budgetten aan marketing die niet werkt. Zonde van het geld. Maar waarom doen ze het dan? Omdat zij de kern van hun boodschap toevertrouwen aan reclamebureaus en grafisch vormgevers. Die weten alles van vormgeving en Photoshop, maar hebben nog nooit een boek gelezen over hoe je de boodschap van een bedrijf helder krijgt. Zo gaan ze helaas voorbij aan het belang van de klant. Die zit niet te wachten op social mediaberichten of een billboard langs de snelweg.