Skip to content

5x wat te overwegen bij het kopen van een nieuw kantoor

2 minuten

Het vinden van de perfecte werkruimte voor een bedrijf of organisatie kan een ontmoedigende taak zijn. Het is belangrijk om bij deze beslissing rekening te houden met verschillende factoren, van locatie tot de grootte van het pand en de voorzieningen tot de kosten die je maakt. We hebben paar handige tips voor je op een rijtje gezet voor als je binnenkort een nieuwe kantoor gaat bekijken. Zo weet je precies waar je op moet letten. Lees snel verder!

Wat zijn de vereisten?

Of je nu op zoek bent naar een klein kantoor, een vergaderruimte of een nieuw hoofdkantoor, het is belangrijk om te begrijpen waarvoor je de werkruimte nodig hebt. Dit kan je helpen bij het bepalen van de grootte en de locatie van het nieuwe kantoor. Zo kun je voorkomen dat je tijd verspilt aan kantoren die eigenlijk niet aan je eisen voldoen. Het is ook belangrijk om te overweging hoeveel tijd en middelen er nodig zijn om een kantoor naar wens in te richten. Daarnaast is ook de indeling van het pand van groot belang. Wat voor soort ruimtes zijn er nodig? Hierbij kan het helpen om ook te luisteren naar de behoeften van werknemers.

Overweeg de locatie

Voordat je investeert in de perfecte kantoorruimte, is het belangrijk om de locatie te overwegen. Je zult niet alleen moeten kijken naar de omgeving, maar het kan ook handig zijn om de vervoersmogelijkheden en ruimte om het gebouw heen in acht te nemen. Afhankelijk van de aard van een bedrijf zul je eventueel ook rekening moeten houden met de beschikbaarheid van elektriciteit en gas of andere voorzieningen.

Evalueer de kosten

Een andere belangrijke tip bij het zoeken naar de perfecte kantoorruimte is het evalueren van de exploitatiekosten van het kantoor. Afhankelijk van de aard van een bedrijf moet je rekening houden met bepaalde kosten die je moet maken om als bedrijf goed te functioneren. Laat je altijd goed informeren over de kosten door een professional.

Overweeg faciliteiten

Hoewel de grootte van de kantoorruimte belangrijk is, is het ook belangrijk om de faciliteiten te bekijken. Als de faciliteiten erg verouderd zijn, dan is het van belang de eventuele kosten voor een renovering ook in acht te nemen.

Kijk waar investeringen in de uitstraling van het gebouw nodig zijn

Natuurlijk wil je ook graag dat je kantoor er netjes uitziet. Zo kun je zonder zorgen klanten ontvangen. De aankleding van het kantoor helpt hier ook bij. Een nieuwe laag verf doet vaak al wonderen. Je kunt mokken bedrukken met het bedrijfslogo, een ruimte leuk aankleden met mooie meubels en opzoek gaan naar wat passende decoratie. Zo kun je in een handomdraai de uitstraling van een kantoor veranderen. Het is ook van belang om alvast te denken aan de branding van het pand. Bestel bijvoorbeeld een logo van het bedrijf voor aan de muur of laat pennen of een mok bedrukken. Zo kun je je eigen draai geven aan een pand. Het is ook van belang om vooraf al rekening te houden met dit soort kosten.

Back To Top