skip to Main Content

Dit zijn de aspecten van een SEO strategie

2 minuten
Dit zijn de aspecten van een SEO strategie

Voor ondernemers is een SEO strategie steeds belangrijker geworden. Niet alleen doen consumenten hun aankopen steeds vaker online. Ook is de concurrentie fors toegenomen. Het aantal websites groeit nog dagelijks! Een SEO strategie bestaat uit verschillende componenten. Het creëren van waardevolle content voor een bezoeker en linkbuilding zijn er voorbeelden van. Heb jij al een SEO strategie voor je website uitgedacht? In dit artikel lees je meer over de verschillende factoren om rekening mee te houden.

Tip: linkbuilding uitbesteden bij LEQUAL kan een goed idee zijn, wanneer je nooit eerder met linkbuilding bezig bent geweest. Het voorkomt onnodig hoge kosten en bespaart veel tijd. Gebruik deze tijd om nieuwe content aan je website toe te voegen!

Belang van het opbouwen van een linkprofiel

Linkbuilding is gericht op het opbouwen van een linkprofiel voor je website. Des te meer websites naar de jouwe verwijzen, des te waardevoller wordt deze ingeschat door de zoekmachine. Niet iedere website die naar de jouwe verwijst voegt waarde toe. Er zijn verschillende factoren om hierbij rekening mee te houden. Bevat de website die naar de jouwe verwijst waardevolle content? Heeft deze een hoge trust- en citation flow? Hoe zit het met de domain authority? Een marketing agency, waarvan LEQUAL een voorbeeld is, helpt je geschikte website te vinden als aanvulling op je bestaande linkprofiel.

Voeg waardevolle content toe aan je website

Niet alleen is een uitgebreid linkprofiel is essentieel om goed te scoren in de zoekmachine. Ook wil een zoekmachine dat je waarde toevoegt, door een vraag van de bezoeker te beantwoorden. Aan de basis van het toevoegen van nieuwe content ligt een zoekwoordenonderzoek, wat helpt te bepalen op welke zoektermen de doelgroep van je organisatie zoekt. Content moet relevant en goed uitgewerkt zijn. Voorkom een te groot aantal vermeldingen van het zoekwoord waarop je de focus legt bij de creatie van nieuwe content. Dit werkt eerder tegen je, dan dat het je wat oplevert.

Concentreer je op de technische factoren

Een SEO strategie is niet uitsluitend gericht op het toevoegen van content en het werken aan een linkprofiel. Blijf ook de technische factoren die invloed hebben op de ranking van je website in de zoekresultaten analyseren en verbeteren. Denk aan de snelheid waarmee de pagina’s van je website laden, de gebruiksvriendelijkheid van de website op mobiele apparaten, enzovoorts. Er zijn verschillende online tools, die je helpen te bepalen welke technische factoren jij kunt verbeteren.

Back To Top