Het is belangrijk om je producten te voorzien van een goede verpakking als je de aandacht van klanten wilt trekken. Het is niet alleen het eerste dat je product beschermt, maar het is ook het eerste dat een klant aanraakt wanneer hij een product uit het schap haalt. Wanneer je een product verkoopt in een branche met veel concurrentie, kan de manier waarop je het verpakt het verschil maken tussen een verkoop voor jou en een verkoop voor een concurrent. Hier zijn slechts een paar redenen waarom aangepaste verpakkingen zoals verzenddozen met logo een goed idee zijn.
De aandacht van klanten trekken
Vanuit marketingoogpunt zijn op maat gemaakte verzenddozen met logo een van de belangrijkste manieren om de aandacht van klanten te trekken. Met een hoogwaardige verpakking krijgt je merk en product automatisch meer geloofwaardigheid. Vaak is de verpakking het eerste dat een potentiële klant ziet. Om nieuwe klanten te krijgen is het belangrijk om een goede eerste indruk te maken met je verpakking. Je kunt gebruik maken van verschillende kleuren, afbeeldingen en andere opvallende elementen om je verpakking opvallender te maken. Je ziet vaak dat bekende merken felle kleuren en afbeeldingen gebruiken om de aandacht van de klant te trekken. Met een mooi design zullen klanten zeker eerder geneigd zijn om het product te kopen. Denk maar eens aan jezelf. Stel je eens voor dat je op zoek bent naar een pak koekjes in de winkel. De verpakking waarbij de koekjes overheerlijk zijn afgebeeld, zul je waarschijnlijk eerder pakken dan een blanco verpakking, toch? Verpakking is dus erg belangrijk!
Naamsbekendheid vergroten
Verpakkingen kunnen enorm helpen bij het vergroten van je naamsbekendheid. De gemakkelijkste en meest effectieve manier om met je merk te pronken, is op de verpakking van je product. Dit kan ook worden gebruikt als een vorm van reclame en om de geloofwaardigheid van je merk op te bouwen. Je kunt je logo en merknaam duidelijk op de verpakking zetten, maar een van de meest effectievere strategiën is het gebruik van een slogan. Denk maar eens aan andere grote merken zoals Haribo. Ze hebben een slogan die je moeilijk uit je hoofd krijgt. Probeer dus niet alleen een mooie naam, logo en kleurencombinatie te gebruiken, maar verzin ook een slogan en zet deze op de verpakking. Aan de hand van deze tips zul je zeker een stijging zien in de verkopen. Doe dit goed en je ziet meteen het resultaat!