Skip to content

Waarom OnPage optimalisatie belangrijk is voor jouw marketingstategie

2 minuten
Waarom OnPage optimalisatie belangrijk is voor jouw marketingstategie

Iedere marketingstrategie is gericht op het behalen van doelen. Waarbij er vaak veel aandacht gaat naar externe factoren, kan het slim zijn te beginnen bij de interne factoren. En dan met name bij de content op de website. De reden hiervoor is simpel, mensen die via het internet zoeken, middels socials of via een ander kanaal op de site komen, landen op deze pagina. Als deze pagina niet goed is, zal de bezoeker nooit tot een sale converteren. Naast dit punt lees je nog meer redenen waarom OnPage optimalisatie belangrijk is voor jouw marketingstrategie.

SEA: lagere kosten

Bij SEA (adverteren via zoekmachines) geef je de pagina op waar je de advertentie naar door wilt verwijzen. Een klik op de advertentie kost geld, het is dus zonde als je niet eerst goed de pagina optimaliseert waar de bezoeker terecht komt. Er is nog een reden waarom onpage optimalisatie belangrijk is bij SEA. Hoe hoger je kwaliteitsscore, des te lager de kosten per klik kunnen zijn. Uiteindelijk is dit heel relatief, maar hier aandacht aan besteden werkt toch twee kanten op.

Webdesign

Onder Onpage optimalisatie valt ook een snelle en goed werkende website. Dit stukje zal een webdesign bureau je ook kunnen laten zien aan de hand van voorbeelden. Zoek je bijvoorbeeld webdesign Oostende, dan kun je met een specialist samen hiernaar gaan kijken.

SEO: de basis is OnPage optimalisatie

Je kunt nog wel zoveel backlinks plaatsen, maar als je landingspagina niet geoptimaliseerd is, zal bezoekers krijgen moeilijk blijven. In dit geval hoort bij OnPage optimalisatie ook het verbeteren van de meta omschrijving en titel (dit is hetgeen Google toont als organisch resultaat). Een goede pagina met een goede meta kan voor veel bedrijven wonderen doen in vindbaarheid en in conversie.

Onpage optimalisatie voor socials

In socials plaats je al een klein stukje content. De aansluiting van deze content moet naadloos zijn op de pagina. Doordat mensen in bijvoorbeeld Instagram makkelijk een link in de app kunnen openen, sluiten ze deze net zo snel als het toch niet aanspreekt. Kies dus voor een goede social ad die een perfecte match heeft met de pagina.

Back To Top